top of page
׳אפולו׳ - הלב של בית הספר

המרכז הרוחני של בית הספר ממוקם למרגלות הרי הסיירה נבאדה בצפון קליפורניה ונקרא ‘אפולו’. השטח כולל כ- 4500 דונם של אחו ויערות אורן, הוא מעוטר בנקודת תצפית המשקיפה מערבה על עמק סקראמנטו ומזרחה על הרי הסיירה המושלגים. במשך יותר מארבעים שנה עיבדו התלמידים בבית הספר אדמה זו ובהדרגה הפכו את פני הקרקע הפראיים של הטבע למרכז של פעילות רוחנית ובה פרדסים וכרמי ענבים, מעינות וגנים. קהילת התלמידים אשר חיה בעיירה סביב אפולו מורכבת מערב רב של לאומים ומונה למעלה משש מאות תלמידים. בשטח אפולו יש מסעדה, תיאטרון בחלל פתוח, בית דפוס איכותי, אולם קונצרטים, יקב לייצור יינות משובחים, גלריה לאומנות ועוד.
 
בעידודו המתמיד של רוברט ברטון, המייסד והמורה הרוחני של בית הספר, ולצד נקודות מרכזיות בשיטת הדרך הרביעית, הרעיון של סידורם המכוון של רשמים* ככלי מרכזי בעבודת האדם על עצמו הפך להיות הרעיון המוביל בתכנונה ופיתוחה של אפולו. נוכחותם של יופי ואסטיקה מובילים להעצמת העבודה הפנימית ומשמשים כ׳מזון׳ מרכזי עבור אנשים אשר מתרגלים נוכחות. בעבודה עם נוכחות תלמידים לומדים לפתח רגישות לדברים מעודנים שהוקדשה להם תשומת לב. אפיון זה הופך את השהייה באפולו למעוררת השראה על הנמצאים בה בכל יום. באמצעות ההתמקדות באיכויות השונות של רשמים ניתן ללמוד את אמנות הנוכחות הקיימת בכל רגע ולזהות את האלוהי בחוויה היומיומית של החיים. התלמידים מעדנים ומשלימים חוויה זו על ידי נוכחות למה שכל רגע דורש.
 
כל התלמידים בבית הספר מוזמנים לבקר באפולו או לחיות שם, וליטול חלק בפעילויות היומיומיות. התלמידים משתתפים בעבודות בינוי, בישול, עבודה משרדית, סידור פרחים ועוד. באפולו יש תזמורת, מקהלה, קבוצת תיאטרון, פגישות יומיות, קבוצות לימוד, ארוחות, קונצרטים וערבי קריאה.
ובכל זאת, גם אם צורות חיצוניות אלו מעוררות השראה, הן לא המטרה או ההישג האמתי. באפולו, העולם החיצוני והנראה קיים בעיקר בשביל העולם הלא נראה, וכל התפאורה הזו נוצרה כדי לתמוך במשימה הפנימית של כל תלמיד להיות נוכח לחייו. התלמידים, הסביבה המלאה בתשומת לב אוהבת, והדוגמא החיה של המורה, הם תזכורות קבועות למטרה שלנו להשתחרר מדמיון ולהיכנס להווה החי; המקום היחיד בו בני אדם באמת יכולים להיות ביחד.

להמשך קריאה

רוברט ברטון

bottom of page